Python Öğreniyorum 23 – Python da sayı tahmin oyunu tkinter
Python Öğreniyorum 23 – Python da sayı tahmin oyunu tkinter. Bu videomuzda Python’da tkinter modülünü kullanarak, GUI yani grafiksel kullanıcı arayüzüne sahip bir sayı tahmin oyunu yapacağız. Python’da tkinter zaten bulunmaktadır ve ayrıca bir kurulum gerektirmemektedir.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 |
import tkinter as tk import random def kontrolEt(): global sayac if sayi1.get().isdigit(): s1 = int(sayi1.get()) sayac = sayac + 1 if s1 > sayi2: yazi2.configure(text='Daha az') elif s1 < sayi2: yazi2.configure(text='Daha fazla') else: yazi2.configure(text='{} defa da tahmin ettiniz'.format(sayac)) sayi1.selection_range(0, tk.END) pencere = tk.Tk() pencere.title(' Sayi Tahmin Oyunu') pencere.geometry('320x200') yazi1 = tk.Label(pencere, text='1-10 arasında sayı giriniz', font='Courier 14 bold', width=25, justify='center') yazi1.place(x=15, y=20) sayi1 = tk.Entry(pencere, font='Courier 14 bold', width=15, justify='center') sayi1.place(x=70, y=50) sayi1.focus() kontrol = tk.Button(pencere, text='Kontrol', font='Courier 14', width=10, command=kontrolEt) kontrol.place(x=90, y=80) yazi2 = tk.Label(pencere, text='', font='Courier 16 bold', width=25, justify='center') yazi2.place(x=0, y=120) sayi2 = random.randint(1, 10) sayac = 0 pencere.mainloop() |
Merak ettiğim mevzu şu tk ile mobil oyun vb. yapabiliyor muyuz? Bir kütüphane ile hem apple’la hem android’e hemde windows’a arayüz tasarlamak mümkün mü?
maalesef yok, kivy kullanabilirsiniz
hh
import tkinter
import random
def Kontrol():
global sayaç
if cevap.get().isdigit():
cvp=int(cevap.get())
sayaç=sayaç+1
if cvp > forma_no:
dönüt.configure(text=”Daha Az”)
elif cvp < forma_no:
dönüt.configure(text="Daha Fazla")
else:
dönüt.configure(text="{} defada bildin".format(sayaç))
cevap.selection_range(0,tkinter.END)
forma_no=0
oyuncu=["Sanchez","Lamptey","Cucurella","Webster","Dunk","Bissouma","Maupay","Mac Allister","Trossard"
,"Gross","Lallana","Moder","Alzate","Welbeck","March"]
seçilenoyuncu=random.choice(oyuncu)
def forma_numarası():
if seçilenoyuncu == "Sanchez" :
forma_no=1
if seçilenoyuncu == "Lamptey" :
forma_no=2
if seçilenoyuncu == "Cucurella" :
forma_no=3
if seçilenoyuncu == "Webster" :
forma_no=4
if seçilenoyuncu == "Dunk" :
forma_no=5
if seçilenoyuncu == "Bissouma" :
forma_no=8
if seçilenoyuncu == "Maupay" :
forma_no=9
if seçilenoyuncu == "Mac Allister" :
forma_no=10
if seçilenoyuncu == "Trossard" :
forma_no=11
if seçilenoyuncu == "Gross" :
forma_no=13
if seçilenoyuncu == "Lallana" :
forma_no=14
if seçilenoyuncu == "Moder" :
forma_no=15
if seçilenoyuncu == "Alzate" :
forma_no=17
if seçilenoyuncu == "March" :
forma_no=20
pencere = tkinter.Tk()
pencere.title("Tkinter Deneme")
pencere.geometry("600×600")
soru= tkinter.Label(pencere , text="{} kaç numara giyiyor? ".format(seçilenoyuncu),font="Courier 16 bold",justify="center")
soru.place(x=110, y=10)
cevap=tkinter.Entry(pencere,font="Courier 14 bold",justify="center")
cevap.place(x=170,y=40)
cevap.focus()
buton= tkinter.Button(pencere,text="KONTROL",fg="blue",width=10,command=Kontrol)
buton.place(x=240,y=70)
dönüt=tkinter.Label(pencere, text="" ,font="Courier 14 bold" , justify="center")
dönüt.place(x=220,y=100)
numarası=tkinter.Label(pencere,text="",font="Courier 14 bold",justify="center")
sayaç=0
pencere.mainloop()