Python Öğreniyorum 24 – Renk oyunu tkinter
Python Öğreniyorum 24 – Renk oyunu tkinter. Bu videomuzda Python’da tkinter modlünü kullanarak grafiksel ara yüze sahip renk oyunu yapacağız.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 |
import tkinter as tk import random renkler = ['black-siyah', 'white-beyaz', 'red-kırmızı', 'green-yeşil', 'blue-mavi', 'yellow-sarı', 'brown-kahverengi', 'orange-turuncu', 'grey-gri', 'maroon-bordo', 'purple-mor', 'pink-pembe'] puan = 0 kalanZaman = 30 def basla(event): if kalanZaman == 30: gerisayim() sonrakiRenk() def sonrakiRenk(): global puan if kalanZaman > 0: e.focus() if e.get().lower() == renkler[1][renkler[1].find('-')+1:].lower(): puan += 1 e.delete(0, tk.END) random.shuffle(renkler) yazi.config(fg=str(renkler[1][:renkler[1].find('-')]), text=str(renkler[0][renkler[0].find('-')+1:])) puanLabel.config(text='Puan: ' + str(puan)) def gerisayim(): global kalanZaman if kalanZaman > 0: kalanZaman -= 1 zamanLabel.config(text='Kalan zaman: ' + str(kalanZaman)) zamanLabel.after(1000, gerisayim) pencere = tk.Tk() pencere.title('RENK OYUNU') pencere.geometry('400x200') bilgiLabel = tk.Label(pencere, fg='red', text='YAZININ RENGİNİ YAZIN', font=('Courier', 12)) bilgiLabel.pack() puanLabel = tk.Label(pencere, fg='green', text='Başlamak için Enter a basın', font=('Courier', 12)) puanLabel.pack() zamanLabel = tk.Label(pencere, fg='blue', text='Kalan zaman: ' + str(kalanZaman), font=('Courier', 12)) zamanLabel.pack() yazi = tk.Label(pencere, font=('Helvetica', 60)) yazi.pack() e = tk.Entry(pencere) pencere.bind('<Return>', basla) e.pack() e.focus() pencere.mainloop() |