Python’da Oyun durdurma #32
Python’da Oyun durdurma. Python programlama dilinde yapılmış bir oyunu, nasıl durdurabileceğimizi öğreneceğiz. Burada turtle modülü ile daha önce yapmış olduğumuz yılan oyununu ‘p’ tuşuna basarak durduracağız.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 |
import turtle import time import random hiz = 0.15 pencere = turtle.Screen() pencere.title('Yılan Oyunu') pencere.bgcolor('lightgreen') pencere.setup(width=600, height=600) pencere.tracer(0) kafa = turtle.Turtle() kafa.speed(0) kafa.shape('square') kafa.shapesize(1) kafa.color('black') kafa.penup() kafa.goto(0, 100) kafa.direction = 'stop' yemek = turtle.Turtle() yemek.speed(0) yemek.shape('circle') yemek.color('red') yemek.penup() yemek.goto(0, 0) yemek.shapesize(0.80, 0.80) kuyruklar = [] puan = 0 yaz = turtle.Turtle() yaz.speed(0) yaz.shape('square') yaz.color('white') yaz.penup() yaz.goto(0, 260) yaz.hideturtle() yaz.write('Puan: {}'.format(puan), align='center', font=('Courier', 24, 'normal')) def move(): if kafa.direction == 'up': y = kafa.ycor() kafa.sety(y + 20) if kafa.direction == 'down': y = kafa.ycor() kafa.sety(y - 20) if kafa.direction == 'right': x = kafa.xcor() kafa.setx(x + 20) if kafa.direction == 'left': x = kafa.xcor() kafa.setx(x - 20) def goUp(): if kafa.direction != 'down': kafa.direction = 'up' def goDown(): if kafa.direction != 'up': kafa.direction = 'down' def goRight(): if kafa.direction != 'left': kafa.direction = 'right' def goLeft(): if kafa.direction != 'right': kafa.direction = 'left' durdur = False def degistir(): global durdur if durdur == True: durdur = False else: durdur = True pencere.listen() pencere.onkey(goUp, 'Up') pencere.onkey(goDown, 'Down') pencere.onkey(goRight, 'Right') pencere.onkey(goLeft, 'Left') pencere.onkey(degistir, 'p') while True: pencere.update() if not durdur: if kafa.xcor()>300 or kafa.xcor()<-300 or kafa.ycor()>300 or kafa.ycor()<-300: time.sleep(1) kafa.goto(0, 0) kafa.direction="stop" for kuyruk in kuyruklar: kuyruk.goto(1000, 1000) kuyruklar=[] puan = 0 yaz.clear() yaz.write('Puan: {}'.format(puan), align='center', font=('Courier', 24, 'normal')) hiz = 0.15 if kafa.distance(yemek) < 20: x = random.randint(-250, 250) y = random.randint(-250, 250) yemek.goto(x, y) puan = puan + 10 yaz.clear() yaz.write('Puan: {}'.format(puan), align='center', font=('Courier', 24, 'normal')) hiz = hiz - 0.001 yeniKuyruk = turtle.Turtle() yeniKuyruk.speed(0) yeniKuyruk.shape('square') yeniKuyruk.color('white') yeniKuyruk.penup() kuyruklar.append(yeniKuyruk) for i in range(len(kuyruklar) - 1, 0, -1): x = kuyruklar[i - 1].xcor() y = kuyruklar[i - 1].ycor() kuyruklar[i].goto(x, y) if len(kuyruklar) > 0: x = kafa.xcor() y = kafa.ycor() kuyruklar[0].goto(x, y) move() for segment in kuyruklar: if segment.distance(kafa) < 20: time.sleep(1) kafa.goto(0, 0) kafa.direction = "stop" for segment in kuyruklar: segment.goto(1000, 1000) kuyruklar = [] puan = 0 yaz.clear() yaz.write('Puan: {}'.format(puan), align='center', font=('Courier', 24, 'normal')) hiz = 0.15 time.sleep(hiz) |