Python Öğreniyorum 37 – PyQt5 ile Quiz hazırlama ChatGPT
28.07.2023Python Öğreniyorum 37 – PyQt5 ile Quiz hazırlama ChatGPT. Bu videomuzda ChatGPT kullanarak Python programlama dilinde PyQt5 kütüphanesi ile bir… Okumaya devam et
Bilgisayar Dersleri
Python Öğreniyorum 37 – PyQt5 ile Quiz hazırlama ChatGPT. Bu videomuzda ChatGPT kullanarak Python programlama dilinde PyQt5 kütüphanesi ile bir… Okumaya devam et
Python Öğreniyorum 36 – Hesap Makinesi ChatGPT. Bu videomuzda ChatGPT kullanarak Python programlama dilinde bir hesap makinesi geliştirdik. İyi seyirler.… Okumaya devam et
Python programlama dilinde Pygame kütüphanesi kullanarak yılan oyunu hazırlıyoruz
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 |
import pygame import random pygame.init() white = (255, 255, 255) black = (0, 0, 0) red = (255, 0, 0) blue = (0, 0, 255) screen_width = 800 screen_height = 600 screen = pygame.display.set_mode((screen_width, screen_height)) pygame.display.set_caption('Yılan Oyunu Pygame') clock = pygame.time.Clock() snake_block = 20 snake_speed = 10 font_style = pygame.font.SysFont(None, 30) def our_snake(snake_list): for x in snake_list: pygame.draw.rect(screen, black, [x[0], x[1], snake_block, snake_block], 2) def message(msg, color): mesg = font_style.render(msg, True, color) screen.blit(mesg, [screen_width//2-(len(msg)*10)//2, screen_height//3]) def gameLoop(): game_over = False game_close = False x1 = screen_width // 2 y1 = screen_height // 2 x1_change = 0 y1_change = 0 snake_List = [] Length_of_snake = 1 foodx = random.randrange(0, screen_width - snake_block, snake_block) foody = random.randrange(0, screen_height - snake_block, snake_block) while not game_over: while game_close == True: screen.fill(white) message("Kaybettiniz! Çıkmak için Q-Devam için C tuşlarına basınız", red) pygame.display.update() for event in pygame.event.get(): if event.type == pygame.QUIT: game_over = True game_close = False if event.type == pygame.KEYDOWN: if event.key == pygame.K_q: game_over = True game_close = False if event.key == pygame.K_c: gameLoop() for event in pygame.event.get(): if event.type == pygame.QUIT: game_over = True if event.type == pygame.KEYDOWN: if event.key == pygame.K_LEFT: x1_change = -snake_block y1_change = 0 elif event.key == pygame.K_RIGHT: x1_change = snake_block y1_change = 0 elif event.key == pygame.K_UP: y1_change = -snake_block x1_change = 0 elif event.key == pygame.K_DOWN: y1_change = snake_block x1_change = 0 if x1 >= screen_width or x1 < 0 or y1 >= screen_height or y1 < 0: game_close = True x1 += x1_change y1 += y1_change screen.fill(white) pygame.draw.rect(screen, blue, [foodx, foody, snake_block, snake_block]) snake_List.append((x1, y1)) if len(snake_List) > Length_of_snake: del snake_List[0] our_snake(snake_List) pygame.display.update() if x1 == foodx and y1 == foody: foodx = random.randrange(0, screen_width - snake_block, snake_block) foody = random.randrange(0, screen_height - snake_block, snake_block) Length_of_snake += 1 clock.tick(snake_speed) pygame.quit() quit() gameLoop() |
Python’da Paint uygulaması #34 tkinter PIL. Pythond’da tkinter ve PIL kütüphaneleri kullanarak bir Paint uygulması hazırlıyoruz. Renk seçimi, fırça büyklüğü… Okumaya devam et
Python’da Resim editörü #33 tkinter PIL – Photoshop yapımı :). Pythond’da tkinter ve PIL kütüphaneleri kullanarak bir resim editörü hazırlıyoruz.… Okumaya devam et
Python’da Oyun durdurma. Python programlama dilinde yapılmış bir oyunu, nasıl durdurabileceğimizi öğreneceğiz. Burada turtle modülü ile daha önce yapmış olduğumuz… Okumaya devam et
Python’da Dosya Düzenleyicisi. Python’da os ve shutil kütüphaneleri kullanılarak, dosya ve dizinleri düzenleyebilecek bir program hazırlanmaktadır.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
import os import shutil klasor = 'dosyalar' dosyalar = os.listdir(klasor) for dosya in dosyalar: isim, uzanti = dosya.split('.') if os.path.exists(klasor+'/'+uzanti): shutil.move(klasor+'/'+dosya, klasor+'/'+uzanti+'/'+dosya) else: os.makedirs(klasor+'/'+uzanti) shutil.move(klasor+'/'+dosya, klasor+'/'+uzanti+'/'+dosya) |
Python’da Davetiyeler oluşturma. Python’da davetiyeler oluşturup Microsoft Word’e kaydetme işlemleri anlatılmaktadır. Bunun için docx kütüphanesi kullanılmaktadır.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 |
import sys from docx import Document dosya = Document() yer = input() vakit = input() liste = sys.stdin.read().split('\n') liste = list(map(str.strip, liste)) for i in range(len(liste)): dosya.add_heading('Saygıdeğer ' + liste[i] + '!', 0) dosya.add_picture('ring.jpg') p1 = dosya.add_paragraph('Bu mutlu günümüzde sizleri de aramızda görmekten mutluluk duyarız..') p2 = dosya.add_paragraph() p2.add_run(yer.upper() + '\n').bold = True p2.add_run(vakit.capitalize()).italic = True dosya.add_paragraph('Ahmet ve Ayşe') dosya.add_page_break() dosya.save('davetiye.docx') |
Python da dosyaları listeleme ve dosya isimlerini değiştirme. Bu videomuzda Python programlama dilinde bir klasörde bulunan dosyaların nasıl listeleyebileceğimizi ve… Okumaya devam et
Python da Excel dosyası oluşturma xlsxwriter #28. Merhabalar, bu videomuzda Python’da xlsxwriter kütüphanesini kullanarak bir excel dosyası oluşturacağız. Tabloyu doldurma… Okumaya devam et